Sağlıkla ilgili en son gelişmeleri takip etmek istiyorsanız e-posta adresinizi yazınız

   
 
Üyelik İptal
Dost yağlar
Başta balık olmak üzere ceviz, fındık ve sebzelerde bulunan Omega 3 ve Omega 6 yağlarının kalbi koruduğu, grip ve kansere karşı etkili olduğu ortaya çıktı.
Pek çok enfeksiyon hastalığının kol gezdiği kış günlerinde iş vücudun bağışıklık sistemine düşüyor. Güçlü bir bağışıklık sistemi içinse Omega 3 ve Omega 6 yağ çeşitlerini dengeli almak gerekiyor. Hacettepe Tıp Fakültesi Beslenme Uzmanı Prof. Dr. Ayşe Baysal, vücut direncinin Omega 3 ve Omega 6 adı verilen iki bitkisel çoklu doymamış yağın dengeli alımı ile yakından ilgili olduğunu söylüyor.

Besinlerden alınıyor.
"Vücut tarafından üretilmediği için mutlak suretle besinler yoluyla bu iki elzem yağın alınması gerekir" diyen Prof. Dr. Baysal şöyle devam ediyor: "Bu konuda Dünya Sağlık Örgütü’nün önerdiği oran 1 gr. omega 3’e, 7 gr. omega 6’dır. Günlük aldığımız besinlerin yüzde 30’u yağlardan oluşmalı. Yağların yapı taşları ise yağ asitleridir. Asidine göre yağın türü değişir. Bu yağ asitleri bazı hormonların yapısına girerek vücut fonksiyonlarını düzenlenlemeye yarar. 60’lı yıllarda Amerika’da sağlıklı yaşam için sıvı yağ tüketin şeklinde kampanyalar başlatılmıştı. Bu şekilde yüksek kolesterolü kontrol altına almak amaçlanmıştı. Ancak sadece sıvı yağ tükettiğinizde Omega 3’lerden yoksun kalırsınız. Bu da vücudun biokimyasal ve hormonal dengesini bozar. Bu yüzden doymuş yağları azaltıp, yağları karışık tüketin, tek tip yağ kullanmayın. Özellikle de günde en az 5 porsiyon (600-700 gr.) yeşil sebze ve meyve tüketin."
Sydney’de 468 çocuk üzerinde yapılan araştırmada Omega açısından dengeli beslenen çocukların astım hastalığına daha dirençli oldukları ortaya çıkmış. Aynı araştırmanın bir başka sonucu ise bu yağların bağırsak ve akciğer enfeksiyonlarına karşı son derece etkili olduğu.

Eskimolar’ın sırrı
1970’li yılların sonlarına doğru, Eskimolar’la ilgili yapılan bir araştırma tüm dünyayı şaşkına çevirmişti. Aşırı yağlı beslenmelerine karşın Eskimolar’da kalp krizi çok seyrek görülüyordu. Araştırma sonunda, bol miktarda yenilen yağlı balıkların ve balina etinin yapısında bulunan Omega 3’ün damar sertliğini engellediğini gösterdi.
Bilim adamları bu araştırmaların paralelinde bir başka ipucu daha ortaya çıkardı. Omega 3 yağı ile zengin bol miktarda balık tüketen Japon balıkçılarda da kalp krizi görülmüyordu. Öte yandan beslenme alışkanlıkları dolayısıyla bu dengeyi kuramayan batı toplumlarında kardiyovasküler hastalıkların ani ölümlerin yüzde 50’sinden sorumlu olduğu ifade ediliyor.

•Zinde hissettiriyor

•Kan dolaşımını düzenliyor,

•Kalp hastalıkları riskini azaltıyor,

•Hücre gelişimine katkıda bulunuyor,

•Gebelik döneminde faydalı,

•Mutlu ve zinde hissettiriyor,

•Enfeksiyonlara karşı vücudu güçlendiriyor,

•Kadınların adet ve menopoz döneminde yaşadıkları gerginlik hissini azaltıyor,

•Kemik erimesi hastalığına katkıları var,

•Cildi canlandırıyor, saçları parlatıyor.
Kaynak: www.saglikvakfi.org.tr
Okunma sayısı: 1563
 Sayfa Başı
 Geri Dön
 Anasayfaya Dön
 
Sayın kullanıcımız:
saglikvakfi.com ve saglikvakfi.org.tr' nin içeriği, kullanıcıyı sağlıklı yaşam konusunda bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır. Sitede yer alan bilgiler, hiçbir zaman bir hekim tedavisinin ya da konsültasyonunun yerini alamaz. Bu kaynaktan yola çıkarak, ilaç tedavisine başlanması ya da mevcut ilaç tedavisinin değiştirilmesi kesinlikte tavsiye edilmez. saglikvakfi.com ve saglikvakfi.org.tr'nin içeriği, asla kişisel teşhis ya da tedavi yönteminin seçimi için değerlendirilmemelidir.